De ce majoritatea oamenilor nu reusesc sa scape de frica vorbitului in public

Frica_vorbitului_in_public

Te salut cu drag! Bine ai venit la site!

Nu iti ascund faptul am o lista lunga de subiecte despre care trebuie sa vorbesc si pe care am pus-o putin in asteptare.

Aceasta lista o completez aproape zilnic cu problemele si subiectele de interes pe care le primesc pe email sau pe Facebook de la cei care ma urmaresc de ceva timp pe site si cu care relationez in scris.

Cu speranta ca nu se vor supara foarte tare pe mine, m-am decis totusi ca, astazi, sa aduc in lumina si sa vorbesc, de aceasta data, despre o problema de-a mea. ( promit ca raman dator  ).

Mai exact, astazi vreau sa iti vorbesc despre o relatie amuzanta de-a mea pe care am avut-o cu vorbitul in public.

Spun ca este amuzanta pentru ca de fapt a fost neobisnuta.

A fost o relatie de genul sare in ochi amestecata cu miere de albine pe limba.

Poti sa iti imaginezi o asemenea relatie?

De ce spun asta?

De fiecare data, uram sa vorbesc la vreo petrecere sau in cadrul unei prezentari si mai ales sa fiu inregistrat sau filmat.

Fugeam de camera de luat vederi ca ochii de sare sau ca sa fiu mai explicit, ca dracul de tamaie. 

Cu toate acestea, foarte interesant era faptul ca, la final, imi doream neaparat o copie a inregistrarii video sau intrebam plin de curiozitate pe cei apropiati, despre cum m-am descurcat.

Uram sa vorbesc in public din cauza fricii terifiante pe care o simteam, in schimb, imi placea la nebunie senzatia de dupa, ca mierea de albine pe limba, cand oamenii se uitau la mine admirativ.

Intorcandu-ma la frica vorbitului in public, azi, pot spune ca am reusit sa o depasesc.

Acum doar vorbesc despre ea acelor participanti care vin la evenimentele pe care le organizez.

Acum, cu bucurie iti spun ca, ii ajut si pe altii sa poata spune ca frica vorbitului in public doar a fost si nu mai este o problema.

La inceput iti pot spune ca relatia mea cu public speakingul a fost doar una de sare in ochi, adica de ura.

Prima data, aceasta frica a reusit sa imi taie aripile atunci cand am vrut sa ma afirm si sa ajung mai sus in viata mea.

Experientele mele pline de esec, atunci cand trebuia sa ma ridic si sa vorbesc, m-au facut sa “bag capul la cutie” si sa devin doar un simplu spectator din public.

Asta m-a facut sa imi scada valoarea in ochii celorlalti si treptat sa imi scada valoare in proprii mei ochi.

Acesta a fost momentul cand au inceput si o parte din necazurile mele.

M-a facut sa incep sa sufar de lipsa de incredere in mine, de lipsa de stima de sine si sa ajung sa cred ca sunt incapabil sa ma afirm si sa fac ceva valoros.

Tot atunci a fost momentul cand nu am fost in stare sa ma ridic din punct de vedere financiar, cand nu am reusit sa creez un impact asupra clientilor si sa ii conving sa cumpere produsele mele.

Am inceput sa simt ca eficienta mea, atunci cand imi exprimam ideile pe la sedinte sau la diferite intalnari, era la fel ca a unui vorbitor care se chinuie sa-si transmita mesajul cu 1000 de plasturi la gura  si care a inghiti recent o punga de scai uscati.

Nu stiu ce, dar ceva imi spune ca si tu stii foarte bine cum este sa simti aceasta frica si ca experientele tale seamana cumva cu ale mele.

Nu vreau sa te fac sa iti aduci aminte detalii despre ele si sa te indispui asa ca mai bine hai sa facem haz de necaz.

O sa deschid o paranteza si o sa te intreb urmatorul lucru:

“Stiai ca oamenii pot sa isi scada drastic coeficientul de inteligenta, chiar daca nu au suferit un accident la nivelul creierului?”

DA! Acest lucru este posibil!

Locul in care coeficientul de inteligenta a unui om ar putea sa scada drastic este acela cand se afla in fata unui public si trebuie sa vorbeasca. 

Este ca si cum, cineva l-ar opera instantaneu pe nefericitul de pe scena care sta in fata intregului public si i-ar scoate o buna bucata de creier.

Frica_vorbitului_in_public_2

Daca ti s-a parut amuzant, atunci putem continua pentru ca asta imi spune ca esti pregatit sa scapi de aceasta frica.

Noi oamenii, cand ajungem sa facem haz de problemele si necazurile noastre, de fapt atunci facem primul pas spre rezolvarea lor.

Pentru ca ai ras, inseamna ca, in adancul fiintei tale, iti doresti sa vorbesti in public ca un om relaxat, sigur pe tine si plin de umor si ca te-ai saturat sa stai in banca ta si doar sa faci parte din peisaj.

Revenind la IQ, intr-adevar, iti dai seama ca acel coeficient de inteligenta cu care te mandresti, nu este chiar asa de mare atunci cand incerci sa il pui in valoare in fata unui public.

In acel moment ai toate simptomele unui om cu un IQ sub medie.

Incepi sa te balbai, devii incoerent, incepi sa divaghezi si sa intrerupi firul logic al gandurilor tale, incepi sa ai pierderi de memorie,….

Ca sa inchid paranteza, iti spun ca, pe vremuri eram cea mai proasta persoana din sala atunci cand stateam in picioare si vorbeam.

Eram un dezastru. Si cu cat ma dadeam mai cocos si incercam sa par mai inteligent, de fapt deveneam din ce in ce mai penibil.

Prin aproape toate cartile pe care le-am citit despre vorbitul in public am gasit scris ca emotia este cea mai intensa la inceputul discursului.

Pe naiba! 

Imi aduc aminte, cu ani in urma, cand am tinut o conferinta cu niste clienti si mi-a tremurat vocea in continuu, iar transpiratia nu se mai oprea si curgea pe mine de parca eram sub un dus.

Eu nu aveam emotii de inceput, ci simteam intens frica pe tot parcursul vorbitului in public.

Nu mai reuseam sa ma calmez si din acest motiv parca ma speriam si mai tare.

In trecut, “uram cu pasiune” sa ma aflu in fata unei sali pline si sa vorbesc.

Ii poti spune ironia sortii, dar acum organizez workshop-uri despre cum sa scapi definitiv de frica vorbitului in public si cum sa faci fata cu succes unei sali pline de oameni sau in fata unor camerelor de luat vederi.

In momentul in care am inceput sa caut, sa invat si sa aflu ce as putea face sa scap de frica, am inceput, ca pe langa sarea in ochi, sa simt treptat si acea miere de albine pe limba.

Am inceput sa invat de prin carti si de pe internet si sa adun informatii, iar apoi sa le aplic.

Am invatat ca trebuie sa ma pregatesc cat mai bine un discurs, ca trebuie sa imi cresc abilitatile de vorbitor, ca trebuie sa ma relaxez cu diferite tehnici de respiratie si sa spun diferite mantre (afirmatii pozitive).

Am invatat ca trebuie sa exersez in fata oamenilor si sa capat experienta vorbitului in public.

In acest fel lucrurile au inceput sa se imbunatateasca.

Am inceput sa simt cum creste increderea in mine si cum frica paralizanta pe care o simteam incepea sa scada si sa ma mai lase in pace.

Insa, …, cu toate eforturile mele, frica ramanea totusi prezenta.

Acum nu ma mai incurca asa tare, dar tot o simteam la o intensitate deranjanta si care ma facea sa nu pot da tot din mine.

Inca eficienta si creativitatea pe care as fi putut sa o afisez in fata oamenilor atunci cand le vorbesc, se mentineau la un nivel destul de scazut.

Nu ajunsesem inca sa fiu eu insumi, 100 % original si 100% autentic.

Dupa un timp am ajund dezamagit. Am inceput sa cred ca frica vorbitului in public nu are leac.

Eram convins deja ca nu voi putea scapa niciodata de ea si ca lupta cu acesta frica este pierduta din start.

Ei, dar ce crezi tu? Ca m-am resemnat? NU! Nu m-am resemnat!

M-am incapatanat si am continuat sa inteleg si sa caut, nu numai informatii, ci sa gasesc oameni care sa ma lamureasca si sa ma faca sa inteleg.

Intr-o zi, (evident, cu mult Soare  ), am inteles de la 2 mentori de-ai mei, ca eu si emotiile mele suntem detasati unul de celalalt.

Ca eu si gandurile, comportamentele si emotiile mele nu suntem acelasi lucru, ca de fapt eu si mintea mea suntem separati si ca mintea mea este in puterea mea.

Atunci cand vorbeam in public, emotiile mele erau atat de intense incat eu ma confundam cu ele si astfel nu mai reuseam sa realizez ca sunt dincolo de ele.

Oamenii in general, se confunda cu propriile lor emotii, mai ales atunci cand se afla intr-o stare foarte puternica de stres, asa cum este situatia in care trebuie sa vorbeasca in public.

Ma straduiam sa imi inving emotiile in conditiile in care, de fapt, eu eram emotiile. Adica cum sa ma inving pe mine?

Din acest motiv noi oamenii nu putem sa scapam definitiv de emotiile vorbitului in public pentru ca ne identificam cu emotiile noastre.

*** *** ***

Hai sa iti arat si sa iti spun si tie ce am invata de la mentorii mei!

Iti voi prezenta in continuare o tehnica simpla, pe care o poti face oricand si care te va ajuta sa iti dezvolti atentia astfel incat sa reusesti sa te detasezi de propria ta minte.

In acest fel tu vei putea observa ce se se intampla in interiorul mintii tale, vei deveni constient ca tu te afli in afara ei si astfel, vei putea interveni asupra a ceea ce iti doresti sa faca ea.

Adica tu vei hotari la un moment dat ce ganduri si ce emotii sa ai, ce sa simti in diferite ipostaze in care te afli.

Daca vrei sa afli mai multe detalii te astept la  workshop-ul „Cum sa scapi definitiv de frica vorbitului in public”.

O sa afli si o sa inveti si alte metode, mult mai avansate si la fel de usor de utilizat, cu care ii voi antena pe participantii la acest workshop.

In cazul in care vrei sa participi si tu, in data de 21 martie ne vedem la Piatra Neamt.

Daca vrei sa prinzi reducerile de pret si alte detalii despre ce contine acest curs, bonusurile care mai sunt incluse si garantia de returnare a banilor daca nu vei fi multumit, atunci:

  >>>>> arunca-ti privirea aici <<<<< sau

 apasa butonul de mai jos si intra pe pagina de promovare!

Vei gasi toate detaliile despre acest eveniment.

Workshop-21 martie-PiatraNeamt

 

 

 

 

 

Bun!

Acum hai sa continuam cu tehnica pe care ti-am promis-o!

Inainte sa incepem o sa te rog sa iti imaginezi cum ar fi daca nu ai da voie ca in mintea ta sa apara acele ganduri care iti provoaca tracul?

In acel moment, poti spune ca frica ta de vorbitul in public ar fi inexistenta pentru ca nu ar mai avea cine sa o produca.

Gandurile tale de genul: „Vai de mine, daca voi fi plictisitor, daca voi primi o intrebare si nu voi sti sa raspund, daca nu este foarte valoros ceea ce voi spune eu si o sa ma critice lumea,…”, iti declanseaza frica, asta cred ca o stii deja.

Cum procedezi? Iti dezvolti si iti folosesti  ATENTIA!

Atentia este mecanismul prin care noi oamenii reusim cu succes sa fim mai presus decat mintea noastra.

Atentia noastra nu este ceva care tine de mintea noastra ci, de fapt, noi ne folosim atentia ca sa cream cu ea gandurile noastre.

Asa ca, atunci cand incepi sa simti starea de frica, fii atent la mintea ta!

Obisnuita noastra prosta este ca incepem sa nu mai stim de noi atunci cand avem un stres mare sau un trac puternic. Ne lasam pur si simplu prada propriilor sentimente.

Daca insa ai putea fi foarte atent la cine esti tu in timp ce simti frica vorbitului in public, atunci acea frica va disparea pentru ca tu vei reveni la pupitrul de comanda al emotiilor tale.

Tot de la mentorii mei am invata o vorba care mi-a amintit de copilarie:

„Monstrii din dulap dispar atunci cand deschizi dulapul si ii privesti in fata”.

Asa este! Pentru ca sa iti dispara frica, tu trebuie sa reusesti „sa nu te lasi prada puterii ei de hipnotizare” si sa o privesti detasat, in fata.

Exercitiul prin care vei ajunge sa te detasezi de frica vorbitului in public are urmatorii pasi:

  1. Aseaza-te pe pat sau pe un scaun si priveste atent un obiect mic din jurul tau pentru 1 minut.
  2. Apoi inchide ochii si gandeste-te la acel obiect ca si cum l-ai vedea cu ochii deschisi. Incearca pe cat posibil sa nu faci altceva decat sa te gandi la acel obiect ca si cum l-ai vedea prin pleoapele tale transparente. Fa asta timp de 1 minut.
  3. Deschide iar ochii si priveste din nou acel obiect timp de 1 minut.
  4. Inchide iarasi ochii si priveste in mintea ta obiectul ca mai inainte, timp de 30 de secunde pana la 1 minut.
  5. Acum, muta atentia ta pe obiectul din mintea ta si pe respiratia ta. Tine atentia divizata, jumatate pe obiect si jumatate pe respiratie, timp de 1 minut.
  6. Apoi deschide iar ochii si priveste obiectul 30 de secunde.
  7. Inchide ochii si activeaza cele doua atentii. Una pe obiectul din mintea ta si alta pe respiratie. Timp de 1 pana la 2 minute.
  8. Deschide acum ochii si priveste atent obiectul timp de 3-5 minute si totodata concentreaza-te in plus si pe respiratia ta.

Pasul 8 este cel mai important. Pasii de la 1-7 ii faci doar ca sa pregatesti pasul 8.

Repeta aceasta tehnica timp de o 1-2 saptamani.

Poti mai apoi sa iti aduci si un alt element in spatiul tau la care sa fii atent, cum ar fi o melodie.

Adica sa iti concentrezi atentia in acelasi timp pe obiect, pe respiratie si pe melodie, timp de 5 minute.

Dupa un timp relativ mic de 2-3 saptamani vei vedea ca o sa incepi sa iti controlezi mult mai usor orice gand care iti trece prin minte si orice emotie pe care o simti.

O sa iti spui la un momemnt dat:

„Aha! Asta este gandul care imi trece acum prin minte. OK! Deci ce gandesc acum? Ce imi spun? Aha ia uite cum ma patrunde emotia si cum o simt in stomac. Hmm, ce senzatie interesanta?…”

 In momentul in care tu iti separi atentia pe cele 2-3 lucruri din jurul tau, o sa incepi sa te cunosti mult mai bine pe tine.

O sa constientizezi si o sa simti ca tu esti ceva separat, esti detasat de gandurile tale, iar mai tarziu vei observa ca esti detasat si de emotiile tale si ca ele se afla sub comanda ta.

Nu ai stiut acest lucru pana acum pentru ca pur si simplu te-ai confundat cu gandurile si emotiile tale.

De fapt, mai corect ar fi sa spun ca ceea ce tine de constiinta a ta, s-a confundat cu gandurile si emotiile tale.

Cum se intampla asta? In timp ce ai o emotie, tu uiti de tine si traiesti intens acea emotie. Uiti ca tu esti cel care a creat acea emotie sau acel gand. Te “pierzi” in interiorul acelei situatii.

Aceasta tehnica te ajuta sa iti traiesti tu propriile tale emotii si nu sa te traiasca ele pe tine, iar tu sa pierzi astfel controlul asupra lor.

Acest simplu experiment de divizare a atentiei impreuna cu jocul emotiilor gandurilor tale, o sa iti arate ca tu esti cel care existi in spatele lor.

*** *** ***

Atat pentru azi legat de acest subiect.

Voi reveni data viitoare si cu alte informatii.

Pentru ca vreau sa inteleg ce anume este util pentru tine si la ce nivel te afli in acest moment, te rog sa imi trimiti un reply si sa imi spui ce metode ai folosit pana acum ca sa scapi de frica vorbitului in public?

Aceste informatii ma vor ajuta sa alcatuiesc materialul urmator.

Pe curand!

Cu drag si fara frica de vorbit in fata oamenilor, 

Ciprian

 

PS: Mai sunt 5 locuri la workshopul din luna martie de la Piatra Neamt.

Daca vrei si afli mai multe informatii si sa inveti metode extrem de simple care sa te ajute sa scapi, o data pentru totdeauna, de frica vorbitului in public, te astept si pe tine la workshop.

Daca apesi butonul de mai jos, poti sa afli detalii organizatorice si alte informatii despre pretul promotional, bonusurile incluse si garantia returnarii banilor.

FA click pe buton si hai sa ne vedem la in sala de curs!

Workshop-21 martie-PiatraNeamt

 

 

 

 

 

Te astept la workshop!

PPS: Foloseste, te rog, si butonul „share” si salveaza-i, de la „moarte prematura”, pe toti prietenii tai care „sunt acum in agonie, in camerele de reanimare a spitalelor pline de oameni bolnavi de frica vorbitului in public”