Cum poti sa ridici barierele de comunicare ale oamenilor dificili 2

Bariere_de_comuicareBariere_de_comuicareCiprian Scutariu - coach, trainer, speaker

     Sunt membrii ai comunităţii noastre, leader-in-actiune.ro, care mi-au scris că sunt interesaţi să mai afle câteva informaţii despre modul cum ne putem descurca cu oamenii dificili.

     Aşa că m-am decis să vorbesc astăzi de încă 2 metode prin care putem reuşi să ridicăm barierele pe care oamenii dificili le pun în calea comunicării.

 

     În materialul trecut, am vorbit despre ce ar putea însemna pentru diferiţi oameni, o persoană dificilă şi ţi-am prezentat 2 metode prin care poţi fi pe placul acestor oameni dificili.

 

   Principiul care stătea la baza celor 2 tehnici pe care ţi le-am oferit, este acela că noi oamenii, în general, avem tendinţa să acordăm încredere şi să simpatizăm acele persoane care ne seamănă.

 

   La trainingul, „Cum să fii pe placul oamenilor dificili”, te vei vedea exersând foarte multe tehnici care să te ajute „să-i pici cu tronc” şi să-i produci un „declick emoţional” chiar şi celui mai dificil om pe care l-ai întâlnit sau îl vei întâlni de acum înainte.

 

   Cu cât reuşeşti să foloseşti mai multe metode, cu atât poţi amplifica efectele care să producă schimbarea stării emoţionale a unui interlocutor dificil. (Apasă click aici şi aminteşte-ţi informaţiile din articolul trecut).

 

   Aşa cum am procedat şi data trecută, la fel şi azi îţi voi prezenta o tehnică care acţionează la nivel conştient şi una care are efect la nivel subconştient.

   Amândouă metode sunt legate de un alt principiu conform căruia, noi oamenii, avem maximul de impact în comunicarea noastră atunci când vorbim pe „limba interlocutorului”.

 

   Iată cele 2 metode:

 

 1.   La nivel conştient, folosirea limbajului său de expertiză

   Fiecare din noi suntem specialişti într-un domeniu şi fiecare domeniu conţine cuvinte care aparţin strict ariei noastre de expertiză.

   Procesul de comunicare cu oamenii dificili devine mult mai eficientă în situaţia în care tu vei folosi 5-6 cuvinte din domeniul lor de expertiză.

 

       Imaginează-ţi că vorbeşti cu un doctor dificil şi-i spui următoarele:

   „Făcând o radiografie a situaţiei în care am ajuns cu iniţiativa mea, mi-am dat seama că diagnosticul rezultatelor mele nu este unul care să mă mulţumească”.

   (Ai sesizat deja cele 2 cuvinte din domeniul de expertiză a doctorului: radiografie şi diagnostic).

   Existenţa unor astfel de cuvinte familiare interlocutorului, nu fac decât să-i atragă atenţia în mod conştient şi să priceapă lucrurile mult mai repede, fără să facă un efort pe care, de altfel, nu ar fi dispus să-l facă, fiind o persoană dificilă.

 

2.   La nivel subconştient, folosirea limbajului familiar canalului senzorial prin care interlocutor preferă comunicarea

După cum bine ştii deja, fiecare om, îşi ia informaţia din exterior prin 3 canale senzoriale:

-         Vizual – prin imagini

-         Auditiv – prin sunete

-         Kinestezic – prin senzaţiile simţite, pipăit, gust, miros,…

   Toţi avem dezvoltate aceste 3 canale senzoriale dar unul din el este preferat de fiecare din noi. Pe acel canal de comunicare noi reuşim să primim cea mai mare cantitate de informaţie.

 

    Când reuşeşti să transmiţi oamenilor din jur informaţii pe canalul senzorial preferat, la nivelul subconştientului lor se produce o atenţionare şi astfel ei încep să-şi comute atenţia către tine, îmbunătăţindu-se astfel comunicarea cu ei.

 

   Ei vor începe să fie atraşi de ceea ce le spui, dar nu vor fi conştienţi de ce.

   Uite aici câteva verbe specifice fiecărui canal care să tea ajute să controlezi procesul de comunicare cu ei:

   Vizual: – realiza, admira, imagina, prevedea, clar, strălucitor,…

   Auditiv: – răspunde, încânta, certa, vorbi, rezona,…

   Kinestezic: – ţopăi, simţi, sparge, îmbrăţişa, irita, peria, atinge,…

 

   Acum imaginează-ţi că la fraza cu doctorul dificil despre care ai aflat că este o persoană vizuală, amplificăm rezultatele comunicării noastre realizând un efect la nivelul subconştientului său.

   „Făcând vizualo radiografie a situaţiei în care am ajuns cu iniţiativa mea, mi-a venit în cap o imagine clară, că diagnosticul cu privire la rezultatele mele nu este unul sclipitor”.

 

     (Acum ai 2 cuvinte din vocabularul lui de expertiză şi 4, cele subliniate, familiar canalului să senzorial preferat).

 

     Realizezi efectul care s-a produs prin amplificare în prcesul tău de comunicare? Sunt singur că l-ai simţit!

     Sunt multe alte tehnici care nu pot fi făcut la modul în care eu să le scriu şi tu să le aplici. Din acest motiv mi-a venit idee susţinerii unui training.

   În data de 1 şi 2 august, vom face şi exerciţii de detectare a canalului senzorial preferat de participanţii la training.

 

    Preţurile preferenţiale mai sunt valabile doar până luni, adică au mai rămas 3 zile în care să te înscrii pentru ca să nu le pierzi. (Înscrie-te aici!).

 

   Acum, pentru că sunt curios, te rog să-mi scrii (dă un replay la acest email), în ce măsură te ajută sau îţi sunt utile informaţiile pe care ţi le-am transmis până acum. Mulţumesc!

 

     Succes în comunicarea ta cu oamenii dificili!

Pe curând şi nu uita să transmiţi mai departe, prin butoanele de jos, această informaţie!

Ciprian prietenul Tău