Cand nu poti convinge oamenii, pune-ti intrebarea de baraj!

Convingere

 

Salut şi bine ai venit la site!

 

Sunt zile în care

Te pierd cu un singur cuvânt

Prost înţeles, care nu atinge

Nici lungimea ta de undă emoţională,

    Nici sensibilitatea ta de moment…” – Jacque Salome

 

    Am observat în ultimul timp că pe măsură ce înaintez în dezvoltare personală, încep să nu mai fiu foarte sigur de realitatea care mă înconjoară.

 

   Am văzut că pot să-mi schimb anumite convingeri şi anumite crezuri pe care le am legat de oameni şi capacităţile lor, de mine şi capacităţile mele.

 

    Ai simţit că un lucru care era valabil pentru tine acum un an şi de care erai convins până în măduva oaselor, acum îţi strigă chiar el în urechi că s-a schimbat?

 

    Ai păţit-o şi tu! Hai, spune-mi că ai păţit-o şi tu! Hai recunoaşte! Aminteşte-ţi că aşa este! :) 

 

    De exemplu, acum 3 ani, eu eram convins sută în mie că dacă încerci să faci ceva şi nu îţi iese acel lucru de 2 ori, eşti un fraier dacă îl faci şi a 3-a oară.

 

   Pentru mine era foarte clar că nereuşita era datorată faptului că acel lucru pe care mi-l doream, de fapt, ori nu era pentru mine, ori nu îmi era destinat.

 

    O altă convingere care pe mine m-a blocat timp de 4 ani de zile a fost că nu poţi să începi o afacere sau o activitate decât dacă ai bani.

 

    Această convingere „străluceşte” foarte clar în mintea majorităţii oamenilor şi mereu le zăngăne în urechi, acasă, la serviciu şi în concediu. Asta e!

 

      Dacă tu eşti unul dintre cei care şi-au schimbat anumite convingeri, atunci probabil că o să-mi spui că acest lucru este un efect normal al evoluţiei personale, iar eu am să-ţi replic că „DA, aşa este!”. Deja ştii cum stau lucrurile!

 

    Cu toate acestea, în noi există şi acele convingeri care zac adânc în mintea noastră şi care sunt neschimbate de foarte mult timp mult.

 

   În mintea mea s-a ancorat o convingere care nu m-a părăsit de mult timp şi de care SUNT CONVINS, că nu mă va părăsi vreodată.

 

   Eu sunt foarte sigur că fiecare din noi avem nevoie de lucruri pe care ni le pot oferi cei din jurul nostru.

 

   Când spun asta, mă refer la produse, servicii, atitudini, comportamente, idei, sfaturi, emoţii, abilităţi… Eşti de acord cu mine?

 

    Dacă ai o altă părere, poate nu are rost să mai continui cu cititul dar dacă îmi dai dreptate atunci hai să strigăm împreună că:

 

     Avem nevoie de lucrurile pe care ni le pot oferi ceilalţi !

 

   Mi-a plăcut la nebunie un text foarte sugestiv pentru această convingere a noastră şi pe care l-am găsit în cartea specialistului în comunicare şi relaţionare, Les Giblin, „Cum să dobândeşti încredere şi putere în relaţiile interumane”.

 

    Giblin scria despre un individualist pe nume Davy Crocket care acum 2 secole trăia singur. El vâna animale şi se hrănea din ceea ce îşi procura singur.

 

   „Acum, în era digitală, acest lucru nu mai poate fi valabil… Acum, friptura noastră depinde de relaţia pe care o avem cu măcelarul din colţul străzii”, spunea Giblin.

 

    Ceea ce putem spune mai mult de atât este că:

 

-         Toţi copii îşi doresc dragostea şi înţelegerea părinţilor, iar aceştia vor să fie ascultaţi şi respectaţi de propriile progenituri.

 

-         Tinerii au mare nevoie de un ajutor din partea celor mai experimentaţi pentru atingerea primelor rezultate, iar societatea are nevoie mereu de forţe proaspete.

 

 

-         Angajaţii vor de la patroni recunoaşterea meritelor şi bani mai mulţi, iar patronii vor de la ei loialitate şi productivitate.

 

-         Bătrânii tânjesc după atenţia celor din jur, iar noi ne dorim de la ei înţelepciunea.

 

-         … toţi avem nevoie de lucruri pe care ni le pot oferi ceilalţi.

 

   Corect până aici? Bineee!

 

   Întrebare: Şi cum putem să le obţinem? Putem, pur şi simplu, să le cerem şi cu asta basta?

 

    Hm! Sigur că putem dar,… hai să fim serioşi că de cele mai multe ori nu le obţinem aşa doar cu o simplă cerere. Trebuie să facem altceva!

 

    Trebuie să-i convingem să ne dea lucrurile de care avem nevoie!

 

    Trebuie să-i convingem să ne dea produsul sau un serviciu lor şi asta în condiţiile care ne convin şi nouă.

 

    Trebuie să-i convingem pe cei din jur să-şi afişeze faţă de noi acele comportamente sau emoţii pe care ni le dorim din partea lor.

 

    Această chestiune legată de modul cum am putea convinge pe cineva este puţin mai complicat decât la prima vedere.

 

    Lucrurile se încăpăţânează să NU se prezinte sub o formă atât de simplă.

 

    Vreau să te întreb, există oameni în viaţa ta pe care nu ai reuşit să-i convingi să cumpere, să vândă, să te iubească să te asculte, să meargă împreună cu tine,…?

 

    Eu am o grămadă de astfel de oameni pe care nu am reuşit să-i conving.

 

… şi uite aşa, am studiat problema şi am înţeles şi de ce nu am reuşit să-i conving.

 

   La început, credeam că dacă eu devin un om bun, lumea mă iubeşte şi gata, toţi îmi oferă tot ce vreau eu.

 

   Dar mai târziu am aflat un lucru care mi-a schimbat rezultatele în interacţiunea cu oamenii. 

 

  După ce am început să-l folosesc, am început să obţin diverse lucruri chiar şi de la cei mai dificili oameni cu care m-am întâlnit.

 

     Aspectul foarte important pe care l-am aflat a fost că, înainte să-i comunic cuiva ce aş vrea de la el, mai întâi trebuie să fac 2 paşi de relaţionare:

 

   Pas 1: Să mă concentrez pe cealaltă persoană

     Să fiu atent la cuvintele pe care le foloseşte şi la emoţiile pe care le transmite şi care se văd în tot corpul lui prin ochii, gesturile, vocea şi postura lui. Să fiu foarte atent la el, la tot. 

 

    Pas 2: Să mă conectez emoţional cu acea persoană 

   Cu ajutorul informaţiile pe care le-am colectat de la pasul 1 şi în care am aflat cu cine am de-a face, mă conectez cu cel din faţa mea la nivel emoţional.

 

 

   Acest lucru se poate face „la vedere”, cum îmi place mie să-i spun, adică să realizezi conectarea doar prin mesajul verbal şi totodată la nivel subliminal, la nivel subconştient.

 

 

     Aceşti 2 paşi nu sunt totul. Ei sunt făcuţi cu un scop intermediar foarte clar şi acela este ca să obţin CREDIBILITATE în faţa acelei persoane. DE CE?

 

     Pentru că atunci când nivelul de încredere a persoanei din faţa mea creşte, abia atunci pot să vin eu cu cererile mele, să o conving să-mi dea ce îmi doresc, iar persoana respectivă să fie dispusă să o facă.

 

 

    Ca să rămâi în minte cu o imagine foarte clară la întreg procesul, am pregătit pentru tine o schemă simplă pe care am să ţi-o şi explic:

 

Schema_relationarii

 

Eu am un anumit scop şi anume acela de a obţine ceva de la o anumită persoană. 

     Din acest motiv încep procesul de relaţionare făcând cei 2 paşi pentru a obţine încredere. 

      De aici se pot desprinde 2 variante:

 

-         Dacă persoana respectivă a ajuns la un nivel suficient de încredere faţă de mine, atunci pot să trec la partea de convingere sau influenţare pentru a-mi atinge scopul.

 

-         Dacă nivelul de încredere al persoanei este scăzut, trebuie să mă întorc din nou în procesul de relaţionare până când reuşesc să ridic din nou nivelul de încredere în mine a acelei persoanei.

 

  OK! Care ar fi întrebarea de baraj care este pomenită şi în titlul acestui material?

 

    Adresează-ţi întrebarea de fiecare dată când nu ai obţinut acel lucru pe care ţi l-ai dorit de la ceilalţi din jur, când nu ţi-ai atins scopul. Ea sună în felul următor:

 

  „Am relaţionat suficient de bine şi de mult cu ceilalţi astfel încât credibilitatea mea să atingă o cotă la care să mă ajute să-i conving sau să-i influenţez?

 

    Dacă nu mi-am atins scopul, este foarte posibil ca ceva să nu fi făcut bine şi acel ceva se regăseşte în procesul de relaţionare.

        Posibil să nu fi pus suficient preţ pe relaţie şi să mă fi grăbit cu cererile mele.

 

    Aşa că revizuieşte-ţi relaţiile cu ceilalţi!

 

    Prietenia sfârşeşte acolo unde începe neîncrederea”, spunea Seneca.

      Eu zic că acest principiu este valabil în mai multe situaţii decât în cazul prieteniei.

 

   Acum te las puţin să reflectezi la toate!

 

    Aminteşte-ţi filme din trecut în care nu ai reuşit să convingi anumiţi oameni să-ţi ofere sau să-ţi facă anumite lucruri şi pune-ţi întrebarea de baraj!

 

   Succes şi pe curând!

Ciprian, prietenul Tău

 

PS: Stai liniştit că nu te las aşa cu ochii în Soare! O să revin zilele acestea cu detalii legate de procesul de relaţionare în 2 paşi. 

   Până atunci am nevoie să ştiu părerea ta despre ce ţi-am zis azi. Ce ai gândit si ce ai simţit în timp ce ai citit materialul? 

      Lasă-mi un comentariu, iar dacă ţi-a plăcut, împarte-l şi prietenilor tăi!