2 practici simple prin care sa-i castigi pe oameni de partea ta si sa construiesti relatii trainice cu ei

Construirea_relatiilor_1

 

 

 

 

 

 

Te salut cu drag!

In ultimele 2 materiale am vorbit despre efectele pe care le pot avea asupra mintii tale,  mesajele care vin din exterior.

Am vorbit despre importanta pe care o au ele, privitor la maniera in care reusesc sa-ti influenteze modul de gandire si de simtire.

>> aici poti citi despre spalarea creierului << 

si 

>> aici despre scenariul de indoctrinare <<

 

Azi vreau sa-ti vorbesc tot despre importanta mesajelor.

Mai exact vreau sa-ti prezint modurile prin care este util sa iti formulezi tu un anumit mesaj, astfel incat el sa te ajute sa iti construiesti relatii trainice si profitabile cu oricine te intalnesti in viata ta.

***

1. Cum sa iti alegi cuvintele potrivite

Probabil ca stii deja ca, intr-o discutie amicala sau intr-o prezentare facuta cu un anumit scop, rolul cuvintelor in transmiterea informtiilor este intr-un procent  foarte mic (7% – limbaj).

Restul de 93% comunicam prin voce (paralimbaj -38%) si prin corpul nostru si prin expresiile faciale (metalimbaj – 55%).

Chiar si asa, cand vrem sa ne crestem numarul de relatii cu oamenii, este bine sa stim ca de multe ori cuvintele au o anumita putere care poate influenta acea intelegere a mesajului nostru.

Ele sunt puternice pentru ca efectul pe care il pot genera asupra persoanei cu care comunicam este puternic.

Atunci cand construim relatii si vorbim cu cineva, putem face acest lucru in mai multe feluri, folosind cuvinte diferite.

Spre exemplu poti sa ii spui sincer unei persoane care a dat gres, “ai esuat” sau la fel de sincer poti sa ii spui ca “inca nu ai gasit calea spre atingerea rezultatelor pe care le vrei”.

Vezi? Ai transmis acelasi mesaj alegand cuvinte diferite si folosind astfel  2 formulari diferite.

Tot la fel pot sa-i spui sincer unei persoane care isi manifesta furia, “esti agresiv” sau i-ai putea spune, la fel de sincer, “esti intr-o pasa proasta care te-a facut sa devii nervos”.

Din nou, este vorba de acelasi mesaj exprimat prin 2 formulari diferite.

Dar vizavi de aceste 2 exemple se impune o intrebare:

Care din cele 2 formulari sincere, ale aceluiasi mesaj, crezi ca te-ar ajuta mai mult ca sa construiesti relatii cu cu cei din jur astfel incat sa-i poti castiga de partea ta?

Daca privim mai atent, putem spune ca, da, mesajul este acelasi doar ca efectul formularilor sale asupra interlocutorului este diferit.

Acelasi mesaj, datorita cuvintelor diferite pe care le folosim, poate fi interpretat sau inteles intr-un mod diferit.

Hai sa luam primul exemplu:

Cand ii spui unui copil sau unui coleg care a gresit, “ai esuat”, ei ar putea interpreta ca acea greseala a lor este iesita din comun si ca ea a cauzat un mare dezastru.

Efectul acestei formulari asupra unei persoanei, oricare ar fi ea, ar putea fi unul negativ, pentru ca si copiulul sau colegul tau s-ar putea simti rusinati si vinovati pentru acel insucces al lor.

 In varianta a doua in care le zici, “inca nu ai gasit calea spre atingerea rezultatelor pe care le vrei”,  ei vor intelege prin asta ca va veni si ziua in care vor reusi sa obtina ceea ce si-au propus.

In acest caz, in loc de vinovatie si rusine ei vor simti un puternic sentiment de speranta si incredere.

Observi cele 2 nuante, simti efectele lor diferite?

Ca sa fie mai clar hai sa analizam si cel de—al doile exemplu:

Cand ii spui unui prieten sau unui sau unui sef care isi manifesta furia,“esti agresiv”, ei ar putea deveni si mai agresivi.

Ei ar putea intelege ca consideri ca ei sunt asa tot timpul, ca este o caracteristica permanenta a lor, ca asta este emblema lor si nu ca ar fi doar un comportament izolat.

Efectul primei formulari al mesajului ar fi unul de amplificare a furiei.

 In varianta a doua in care le zici, “esti intr-o pasa proasta care te-a facut sa devii nervos”,  ei vor intelege prin asta ca tu crezi despre ei ca se afla intr-o stare care o sa treaca si ca vor ajunge la sentimente mai bune.

In acest caz, in loc sa devina mai agresivi, ei se vor linisti cu gandul ca starea lor se va schimba curand.

Asa cum deja ai inteles, mesajele noastre transmit exact ceea ce ne dorim, doar in conditiile in care vom folosi cuvintele potrivite pentru acest lucru.

De multe ori ne trezim ca acea fraza care “ne iese pe gura”, atunci cand vorbim cu oamenii din jur, nu are acel inteles pe care ni l-am fi dorit.

In acel moment parca ne pare rau pentru ca ne dam seama ca, indiferent cat de sinceri am fost in transmiterea mesajului nostru, noi nu am reusit sa castigam oamenii departea noastra si sa indreptam lucrurile.

Situatiile in care suntem pusi, atunci cand vorbim despre relatii, sunt foarte numeroase si de aceea nu ar putea nimeni sa le analizeze si sa le dezbata pe toate.

Exista insa o metoda prin care iti poti alege cuvintele astfel incat measajul pe care il construiesti cu ajutorul lor sa te ajute sa castigi oamenii de partea ta si sa construiesti relatii trainice cu ei:

Foloseste cuvintele, din mesajele tale, in cea mai pozitiva maniera in care te poti gandi referitor la situatia cu care te confrunti in diversele tale relatii.

Este foarte util ca acele cuvinte pe care le folosesti in mesajul tau sa fie inofensive si sa transmita cel mai pozitiv lucru posibil in legatura cu acele persoane.

…si in plus, sa ramai totusi un om sincer fata de ele (asa cum ai vazut in exemplele demai sus).

Dupa cum ai obervat, cauza neintelegerilor ivite atunci cand construim relatii cu cei din jur, nu este doar lipsa de sinceritate.

Sinceritate exprimata prin cuvinte nepotrivite poate, la fel, sa rupa legaturile noastre cu oamenii .

 

 2. Nu compara neajunsurile nimanui cu calitatile altei persoane

Cand m-am angajat prima data in vanzari, la un magazin de piese auto de import, am avut o experienta nedorita cu fostul meu sef.

Abia cand invatam “cu ce se mananca” aceasta activitate, el mi-a spus o fraza prin care a crezut ca o sa ma motiveze.

De fapt nu a facut altceva decat sa ma raneasca si sa ma faca sa ma simt foarte rau.

Eram atunci un ucenic al vanzarilor si “ma dadeam de ceasul mortii” ca sa am rezultate din ce in ce mai bune.

Intr-o zi, din graba, am comandat gresit o piesa pentru o masina (era vorba de bara din partea din fata pentru un renault).

A doua zi, fostul meu sef a venit la mine si mi-a spus ca de aceea Ionut (numele l-am inventat), are salariul mai mare ca mine,…, pentru ca el nu face “caderi” (adica comenzi gresite) ca mine.

Bineinteles, gresisem! Gresisem pentru ca abia invatam despre piese auto si nu cunosteam toate dedesubturile.

Dar prin felul cum mi-a spus-o, fostul meu sef nu m-a facut sa inteleg situatia si sa incep sa ma straduiesc mai bine din acel moment.

Chiar daca avea dreptate, el nu m-a castigat de partea lui si nu a construit o relatie cu mine care ar fi putut sa ma determine sa fiu mai atent.

Greseala lui a fost ca mi-a comparat eroarea mea, cu o calitate pozitiva a altui coleg pentru ca aceasta comparatie pe mine m-a descurajat.

Stiu multe situatii in care parintii, intr-un mod inconstient sau crezand ca isi motiveaza copii, le compara defectele si greselile cu calitatile altor copii.

Exemplu: “Iar ai luat noata rea! Ne-ai facut de rusine! De ce nu poti sa inveti si tu la fel de bine ca fratele tau?”

Unii parinti traiesc cu falsa impresie ca un asemenea mesaj l-ar putea motiva pe copilul lor sa-si creasca performantele, dar efectul este contrar.

Acei parinti nu reusesc sa ii castige pe copii lor si nu ajung sa construiasca o relatie trainica cu el.

O solutie mai buna ar fi sa-i incurajeze si sa-i inspire, ca sa reuseasca sa invete mai bine.

La fel cum seful meu ar fi putut sa-mi acorde incredere si sa ma incurajeze sa fiu mai atent decat sa-mi demonstreze, prin compararea cu alti colegi, care sunt efectele greselii mele.

***

Dupa cum observi, construirea de relatii oamenii din jur necesita un mai mare efort decat am crede noi sau decat am fi noi dispusi sa cheltuim.

Atata timp cat iti doresti sa castigi oameni de partea ta si sa reusesti sa ii convingi mai usor sa iti accepte ideile sau sa dea curs cererilor tale, este nevoie sa trezesti mereu in ei sentimente pozitive.

Sa ii motivezi prin incurajare atunci cand gresesc si sa ii inspiri atunci cand vrei sa treaca la actiune.

Sa te asiguri ca la baza actiunilor lor se afla sfaturile si incurajarile tale si nu motivarea prin frustrarea sau frica pe care le-ar putea genera alegerea nepotrivita a cuvintelor tale.

Gandeste-te la aceste aspecte inainte sa deschizi gura si sa incepi sa le vorbesti oamenilor din jur!

Multe relatii s-au sfarsit pentru ca alegerea cuvintelor pentru transmiterea mesajelor intre oameni, a fost una nefericita.

 Majoritatea oamenilor le spun celorlalti din jur tot ce le trece prin cap fara sa mai filtreze cuvintele si sa foloseasca unele mai potrivite pentru construirea de relatii.

Astfel, in marea lor sinceritate, ei ranesc, frustreaza, creaza frici sau trezesc tot felul de alte emotii nedorite in mintea oamenilor cu care comunica.

Si uite asa, ajung sa se mire, cum de bunele lor intentii sunt atat de prost intelese.

Daca nu tii cont de aceste aspecte, efectul comunicarii tale este deja cunoscut.

Oamenii se vor indeparta si vor crea bariere de comunicare intre tine si ei si vor intelege gresit argumentele tale .

Cuvintele sunt cu adevat puternice!

Foloseste-le intr-un mod responsabil si bucura-te de beneficiile care ti le vor aduce in castigarea oamenilor de partea ta si in construirea unor relatii trainice cu ei!

***

In speranta ca ti-au fost utile aceste informatii, ma voi opri azi aici.

Te rog sa faci 2 lucruri pentru mine:

-Sa-mi spui parerea ta despre ceea ce am vorbit in acest material. Ea ma va ajuta sa inteleg daca prin ceea ce am spus am reusit sa fiu destul de clar si de convingator.

Chiar acum stau cu ochii lipti de calculator si astept mesajul tau! J

-Sa imparti mesajul meu pe toate canalele de comunicare la care esti abonat.

Cand vei apasa “share” pe toate butoanele de jos, ma vei determina sa iti multumesc si sa iti fiu recunoscator. J

 

Pe curand!

Cu drag si cu multe cuvinte alese,

Ciprian